Кошик
2249 відгуків
+380 (99) 444-58-33
+380 (93) 509-03-99
Товари високої якості
Кошик

Як уникнути обману, купуючи через інтернет

Як уникнути обману, купуючи через інтернет

Сьогодні багато компаній та мережі роздрібної торгівлі в Україні починають активно продавати свої товари через інтернет. Однак недавнє дослідження компанії Digital Guru, показало, що тільки 14% жителів України або всього 2,1 млн. чол. зробили хоча б одну покупку в інтернеті в 2012 році. Збільшення числа покупок через інтернет в Україні гальмується із-за безлічі факторів: починаючи з того, що співвітчизники в цілому мало знають про те, як купувати в інтернеті, не довіряють продавцям і бояться стати жертвами шахраїв. Багатьох відлякує той факт, що при покупці через інтернет можна побачити продавця, немає особистого контакту. Крім того, немає можливості побачити товар власними очима, переконатися в його якості і – буквально поторкати його.

Більшість цих страхів перебільшені, але є і частка правдивих історій. На жаль, але дехто з наших співвітчизників вже мають сумним досвідом покупок в інтернеті: вони вже мали справу з магазинами, не виконують свої обіцянки, і були змушені чекати доставку оплаченого замовлення невизначений кількість часу чи не могли повернути гроші. Навіть у тому випадку, якщо ви стали одним з тих, одного разу ошуканих покупців – не поспішайте впадати у відчай: ми постараємося розповісти вам, як бути пильними при покупках в інтернеті у майбутньому.

Для початку потрібно зрозуміти, що, купуючи товари чи послуги в інтернеті, ви повинні бути такими ж пильними, як і при купівлі товарів чи послуг в роздріб в звичайних магазинах, кіосках і т. п. Тому, потрібно звертати увагу на вибір місця покупки і певні ознаки, які вкажуть на шахраїв.

5 способів переконатися в надійності інтернет-магазину:

1. Перевірити надійний інтернет-магазин і компанія Щоб перевірити компанію-продавця, у якій ви збираєтеся купити товар чи послугу, необхідно, як мінімум, прочитати про неї на відповідній сторінці інтернет-магазину. Зверніть увагу на наявність/відсутність у інтернет-магазину самої необхідної для споживача інформації в розділі «Про нас» або «Про компанії». На даній сторінці повинні бути вказані актуальні дані: назва компанії, адреса, телефон, електронні адреси. Зробіть попередній дзвінок або зв'яжіться з представником інтернет-магазину іншим способом (через служби миттєвих повідомлень або по ел.поштою). Просунуті інтернет-покупці іноді користуються сервісом www.whois.com, завдяки яким можна перевірити благонадійність інтернет-магазину, термін реєстрації сайту в інтернеті, належність компанії, вказаної на сайті інтернет-магазину та інші юридичні дані.

2. Перевірити справжність і гарантії на товар або послугу Перевірте справжність товару, які ви купуєте — не підробку зі схожою назвою вам пропонують. Перевірте які гарантійні зобов'язання надаються, на які терміни і хто їх надає – продавець або виготовлювач. Для цього можна зв'язатися з представником магазину і розпитати подробиці, а також пошукати статті та огляди даного товару в інтернеті.

3. Перевірити вартість Якщо вартість товару в інтернет-магазині нижче, ніж навіть у виробника – це повинно вас насторожити. Пам'ятайте про одну просту істину – ціна товару не може бути нижче його собівартості. За низькою ціною може бути, як мінімум підробка і додаткові витрати, і як максимум компанія-шахрай, яка просто збере гроші за замовлення і зникне.

4. Особливі умови Якщо на сайті ви виявили наступні умови покупки, подумайте, чи варто купувати в цьому інтернет-магазині: занадто довгий термін очікування замовлення (більше 3-х тижнів); 100% передоплата за товар, якого немає в наявності; — відсутність контактної інформації на сайті; відсутність можливості оплати банківською картою або платіжним вимогою; багато поганих відгуків про роботу компанії.

5. Оплата покупки В більшості інтернет-магазинів оплата здійснюється готівкою кур'єру під час доставки, однак якщо на його сайті передбачена оплата банківською картою – у разі форс-мажору ви можете розраховувати на допомогу банку. Адже оплата банківською картою також безпечна і надійна, як і оплата в касі звичайного магазину. Безпека вашої кредитної картки гарантується спеціальним інтернет-протоколом HTTPS[1]. Зверніть увагу, при переході на зашифровану сторінку або в процесі оплати адреса інтернет-сторінки повинен змінитися з http, https, а в нижній частині або в рядку адреси браузера з'являється символ «замку».

Ні в якому разі не відправляйте дані вашої банківської карти по електронній пошті. У разі незаконного використання даних вашої кредитної картки в інтернеті, банк зобов'язаний протягом 30 днів повернути вам гроші. Отже, які можуть бути типові ознаки, властиві фірм-шахраїв в інтернеті:

компанія не відповідає на телефонні дзвінки та інші звернення в ел.формі;

місце реєстрації компанії не відповідає дійсності;

компанія пропонує популярні товари за ціною в три-чотири рази нижчі ринкових;

дзвінок за контактним номером з'єднує вас з автовідповідачем, де вас просять передзвонити на інший номер (у 99% цей довідковий номер із дуже дорогий тарифікацією вхідного дзвінка).

Крім окремих інтернет-магазинів в інтернеті працюють торгові майданчики, що об'єднують велику кількість інтернет-магазинів. На таких майданчиках існують служби, які спеціально займаються перевіркою компаній-продавців, а також складають рейтинги з корисною інформацією про компанії-продавця, за яким можна зрозуміти чи варто довіряти даної компанії.

Як перевіряють компанії в торговому центрі в інтернеті Prom.ua?

На портале работает служба контроля качества, которая ведет активную работу с компаниями портала, главная цель которой – повышение надёжности обслуживания и выполнение обязательств магазинами перед покупателями. Для этого все зарегистрированные компании в обязательном порядке должны заполнить раздел «О компании», сообщив актуальные контактные данные и предоставить все необходимые документы (о гос.регистрации компании в ЕГРПоУ и в налоговой службе, сертификаты и лицензии, если деятельность компании подлежит лицензированию). Модераторы службы контроля качества удостоверяются в подлинности и актуальности всех контактов компании. После прохождения проверки, модератор присваивает компании статус «Проверенная компания», затем на ее странице размещается одноименный значок.

ТОП-5 категорий, в которых могут работать интернет-мошенники, по версии портала Prom.ua:

 1.смартфоны

2. планшеты и мелкая бытовая электроника 

3. одежда

4. услуги по написанию экзаменационных работ (курсовых, дипломных)

5. услуги кредитных союзов

На торговых площадках также обычно действуют механизмы защиты покупателей и покупок. Так, например, на портале Prom.ua действует «Программа защиты покупателей». В случае доказанного мошенничества со стороны компаний-продавцов, зарегистрированных на портале, покупатель сможет получить до 3000 гривен в качестве компенсации. Обратите внимание, что подобные программы имеют ряд условий обязательных для выполнения.

 

--- [1] HTTPS (Hypertext Transfer Protocol Secure) — розширення протоколу HTTP для передачі зашифрованих даних. Завдяки йому забезпечується надійний захист даних - See more at: http://blog.ubr.ua/internet/ak-izbejat-obmana-pokupaia-cherez-internet-6103#sthash.vg0uZkHG.dpuf

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner